Inici Territori culturalTERRES DE L'EBRE Més de 3 000 persones passen pels concerts d’Eufònic en una edició atípica

Més de 3 000 persones passen pels concerts d’Eufònic en una edició atípica

per Alicia Coscollano Masip

Malgrat la pandèmia l’Eufònic clou aquesta edició amb les entrades exhaurides i un gran èxit de participació en totes les activitats

Més d’un miler han seguit les accions telemàtiques del festival

 

Els sons primitius africans amb arranjaments futuristes d’Egosex, en aliança amb les Jornades
Musicals de l’Ermita de la Pietat d’Ulldecona, han tancat aquest diumenge al vespre la novena
edició d’Eufònic, el festival d’arts sonores, visuals i digital performatives a les Terres de l’Ebre.
Ha estat la traca final de quatre dies intensos que han servit per demostrar que és possible
adaptar l’experiència de la cultura a la nova situació generada per la pandèmia i que els
concerts i actuacions culturals en viu i en directe són segurs, seguint, això sí, determinades
mesures de seguretat.

 

Aforaments reduïts, mascareta, gel hidroalcohòlic, senyals informatives als espais del festival i
coresponsabilitat per part de tothom han marcat el desenvolupament d’Eufònic, en la que estat
la seua edició més atípica i difícil, però que ha tancat amb un balanç molt positiu. S’han exhaurit
les entrades en pràcticament totes les actuacions i concerts programats, prop de 3.200
persones han passat per les activitats presencials del festival mentre que més d’un miler han
participat online en les telemàtiques.

“A pesar de la pandèmia i de les inclemències meteorològiques, estem molt satisfets de com
s’ha desenvolupat el festival. El públic s’ha mostrat comprensiu amb totes les limitacions, la
qual cosa és d’agrair i a més a més hem pogut experimentar amb noves maneres de fer cultura:
mons virtuals, teleaccions i accions telemàtiques que conservarem en properes edicions hi hagi
o no hi hagi virus”, assenyala Vicent Fibla, director del festival, qui també destaca la qualitat i
l’impacte de concerts com els d’Enric Casasses amb Don Simón i Telefunken, Tarta Relena,
Magalí Sare i Siwo, les performances per a cos i so d’Amaranta Velarde i la d’Aurora Bauzá i
Pere Jou o la instal·lació interactiva Love Synthetizer d’Anaisa Franco i Lot Amorós.

Les xifres que deixa l’Eufònic 2020 no es poden comparar amb les d’anys anteriors, perquè hi
hagut canvis significatius en espais i aforaments. Pendents de comptabilitzar el públic que
acabarà visitant les instal·lacions de cabosanroque al Centre d’Art Lo Pati, de Vacca al Museu
de Tortosa i de Nuno Vicente a l’Oficina de Turisme d’Amposta, que estaran obertes unes
setmanes més, cal també destacar la participació i inscrits a l’Eufònic Pro i l’èxit de participació
a les activitats de dissabte sobre enregistrament de sons vinculats al Delta. També han tingut

un important seguiment per part del públic les retransmissions en directe dels concerts
d’Eufònic a través de Ràdio Alfacs i el concurs de Trap Kids celebrat dissabte a l’Embarcador
d’Amposta, amb 29 concursants, tres finalistes i Rally Ray com a guanyador.
Eufònic 2020 s’organitza amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de
Catalunya, l’Ajuntament de la Ràpita, la Diputació de Tarragona i Lo Pati Centre d’Art de les
Terres de l’Ebre; els ajuntaments implicats del territori: Ajuntament d’Amposta, Ajuntament de
Tortosa i Ajuntament d’Ulldecona. Agrair el patrocini de Moritz i BENQ i el suport d’institucions
com Acción Cultural Española, Catalan Arts – Catalan Music, IDECE (Institut per al
Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre), Institut Ramon Llull, Museu de Tortosa, Direcció
General de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de
Catalunya, Parc Natural del Delta de l’Ebre i Injuve Instituto de la Juventud.

0 Comentari
0

Notícies relacionades

Deixa un comentari

Este sitio web utiliza cookies para mejorar su experiencia. Asumiremos que estás de acuerdo con esto, pero puedes optar por no participar si lo deseas. Aceptar Más información